Nabídka vzdělávacích kurzů s akreditací MPSV

Kompletní vzdělávací servis

Vážení a milí pečující,

s radostí vám představuji naši vzdělávací agenturu, která vám již od roku 2008 pomáhá zdokonalovat váš profesní život. 

Specializujeme se na zlepšení péče v oblasti zdravotnictví a sociálních služeb, nabízíme vám a vašim zaměstnancům širokou škálu kurzů které jsou akreditované Ministerstvem práce a sociálních věcí.

Naše kurzy můžete absolvovat přímo ve vašem zařízení nebo online z pohodlí domova či kanceláře. Vzdělávací přednášky vedou zkušení lektoři s bohatými zkušenostmi z přímé péče a jsou vždy připraveni odpovídat na veškeré vaše otázky. Zaměřujeme se na širokou škálu výzev, od zlepšení dovedností v řízení kolektivu, efektivního management, motivaci zaměstnanců až po řešení konfliktů na pracovišti, rozvoj týmové spolupráce a zlepšování péče a přístupu ke klientům.

Pořádáme jednorázové kurzy i projektové vzdělávání a jako další velkou výhodu nabízíme možnost sestavit kurz na míru dle vašich specifických požadavků a potřeb v libovolném rozsahu i odborné úrovně.

Absolventi kurzu obdrží osvědčení o absolvování 8 vyučovacích hodin dle § 117a zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve Nabídka vzdělávacích kurzů s akreditací MPSV znění pozdějších předpisů, a CERTIFIKÁT KVALITY PÉČE s platností 4 roky pro umístění na zed’.

Cena všech kurzů, pokud není uvedeno jinak, je jednotná - 1 osoba 1349,- Kč - 8 vyučovacích hodin. V případě objednání celkem 3 témat z nabídky a při zajištění počtu nejméně 25 účastníků na jednu akci, platí zvýhodněná cena za 1 osobu 1249,-Kč. Kurzy je možno doplnit zaměstnanci z jiných zařízení.

Pro úhradu využijte bonusů Vašich dodavatelských firem! Plnění je osvobozeno dle §57 odst. 1 písm. d) zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty a dle doporučeného postupu č. 7/2013 MPSV ze dne 14. 11. 2013.

 

NABÍDKA AKREDITOVANÝCH KURZŮ:

 

K1 - Praktické postupy při zvládání problémových situací v péči

Projevy stáří - změny v životě seniora

Potřeby seniorů v institucionální péči

Sociální, psychické zdravotní změny a práce s nimi

Toulání uživatele služby, noční neklid - preventivní opatření

Problémové situace v péči o seniory

Nácvik dovedností potřebných pro správnou komunikaci se seniorem

Nácvik dovedností – nácvik podávání stravy

Nácvik dovedností – práce s agresivitou

Číslo akreditace: A2022/0171-PC

K2 - Způsoby komunikace se seniory s potřebou vyšší podpory v péči


        Druhy komunikace

        Slova, tón hlasu, tělo jako prostředek komunikace

        Zásady vhodné komunikace se starým člověkem

        Druhy rozhovorů

        Rozhovory a jejich správné načasování

        Získávání informací, vedení rozhovoru s uživatelem služby

        Umění aktivně naslouchat

        Komunikační zlozvyky a jejich prevence

        Praktická interaktivní cvičení

        Číslo akreditace: A2022/0172-SP/PC

 K3 - Péče o klienty s inkontinencí, kolostomií a PEG v sociální službě


         Péče o klienty s inkontinencí, kolostomií a PEG

         Úvod do tématu Inkontinence

         Příčiny, příznaky a typy inkontinence

         Zdravotní, hygienické, psychické i sociální důsledky inkontinence

         Možnosti léčby a řešení

         Praktické postupy při ošetřování a hygieně klienta

         Individuální přístup k inkontinenci v praxi a jak ho využít

         Inkontinenční pomůcky

         Chyby a omyly při aplikaci inkontinenčních pomůcek, praktické cvičení

         Číslo akreditace: A2022/0173-PC

K4 - Syndrom vyhoření v pečující profesi a jak se mu ubránit

Úvod tématu do Syndromu vyhoření

Rizikové faktory vzniku syndromu u pomáhajících profesí, syndrom pomáhajícího

Symptomy vyhoření – psychické, fyziologické i sociální

Fáze syndromu vyhoření

Dopady syndromu vyhoření

Zátěžové situace v přímé péči

Možnosti prevence a ochrana před vyhořením, zásady duševní hygieny

Motivace k práci, asertivita jako způsob prevence vyhoření

Důležitost týmové opory pro prevenci syndromu vyhoření

Praktická dostupná cvičení a techniky ke zvládání stresu

Číslo akreditace: A2023/0776-SP/PC/VP

K5 - Aktivní naslouchání a nedirektivní přístup ke klientovi - aplikace v praxi

Úvod do problematiky nedirektivního přístupu

Správné využití nedirektivního přístupu – kdy jej využívat

Pilíře nedirektivního přístupu k uživateli služby

Mimika a gesta v nedirektivní komunikaci, jejich důležitost a význam

Empatie a aktivní naslouchání při práci s uživatelem

Techniky nedirektivního rozhovoru

Praktický nácvik komunikačních dovedností - techniky a metody v nedirektivním přístupu

Číslo akreditace: A2021/0804-SP/PC/VP

 K6 - Úvod do procesu individuálního plánování

Význam a cíl individuálního plánování z pohledu klienta i poskytovatele

Zákonné povinnosti individuálního plánování srozumitelně

Důležitost celého týmu v procesu individuálního plánování

Průběh a jednotlivé fáze individuálního plánování

Práce s potřebami a cíli uživatelů sociálních služeb

Formulace cílů v individuálním plánu, časté chyby

Praktický nácvik tvoření funkčního individuálního plánu

Číslo akreditace: A2021/0972-SP/PC 

K7 - Individuální přístup k uživatelům sociálních služeb aneb jak na to efektivně


Individuálního přístupu jako nástroj ke kvalitní péči

Cíle a mapování potřeb uživatele v pobytovém zařízení

Zjišťování osobních cílů a možnosti práce s nimi

Dům životních potřeb dle Dr. Chloubové

Proces individuálního plánování ve spolupráci s okolím klienta

Vliv individuálního přístupu na plánování služby

Metody a techniky práce s uživatelem

Číslo akreditace: A2023/0779-SP/PC/VP

K8 - Role klíčového pracovníka v procesu individuálního plánování průběhu sociální služby


Úvod do problematiky Role klíčového pracovníka v individuálním plánování v sociálních službách

Role klíčového pracovníka

Předpoklady a limity klíčového pracovníka

Správná komunikace klíčového pracovníka s klientem

Praktický nácvik komunikace s klientem

Možnosti spolupráce klienta a rodiny s klíčovým pracovníkem

Komunikace v pracovním týmu – průběh a výstupy plánování služby s uživatelem

Tvorba funkčního individuálního plánu - mapování, přání, potřeby, zdroje, rizika, cíl, kroky, vyhodnocení

Číslo akreditace: A2023/0067-SP/PC/VP

K9 - Individuální plánování s využitím "Životního příběhu klienta"

Úvod do tématu individuálního plánování s využitím „Životního příběhu klienta“, jeho význam a cíl

Péče o seniory v rezidenčních zařízeních s ohledem na předchozí život klienta

Práce s individualitou klienta

Vedení rozhovoru s klientem – vhodné komunikační techniky, aktivní naslouchání

Náležitosti a sestavení individuálního plánu

Reminiscence jako nástroj k poznání životního příběhu klienta a pomoc při individuálním plánování

Práce se vzpomínkami seniora

Číslo akreditace: A2023/0670-SP/PC/VP

K10 - Restriktivní opatření, moc x bezmoc v sociálních službách

Úvod do tématu restrikce, preventivní opatření

Využití restrikce, druhy restrikce a její možná podoba

Metody a pravidla používání restriktivních opatření, legislativní ukotvení

Dokumentace a metody restriktivních opatření

Sankce při zneužití restriktivních opatření

Alternativní techniky a metody ke zvládání problematického chování uživatelů poskytované služby

Použití šetrné sebeobrany

Spletence právních argumentů, aneb jak na ně

Číslo akreditace: A2023/0834-SP/PC/VP

K11 - Alzheimerova demence – přístupy a způsoby péče

Úvod do tématu Alzheimerova demence

Jak se projevuje Alzheimerova demence a její stádia

Faktory ovlivňující nemoc, praktické rady na úpravu prostředí nemocného

Jak správně využít kognitivní rehabilitaci a její vliv na nemoc

Možnosti podpory rodiny pečující o nemocného

Alzheimerova demence a odlišnost komunikace u jednotlivých fází nemoci

Sociální dopady nemoci

Problémové chování a možnosti řešení, rozbory konkrétních situací

Důležitost týmové spolupráce v péči o klienta s Alzheimerovou demencí

Základní metodiky diagnostiky, diagnostika Alzheimerovy nemoci pomocí MMSE – sebezkušenost

Číslo akreditace: A2023/0066-SP/PC/VP

K12 - Jak pečovat o sebe sama – psychohygiena a prevence syndromu vyhoření

Seznámení s termínem Burn-out u pečujícíchProjevy syndromu vyhoření – fyzické, psychické, sociální

Rizikové faktory vyhoření

Psychohygiena a její důležitosti v péči o sebe samu

Nenáročné a dostupné relaxační techniky, praktický nácvik

Stádia syndromu vyhoření, diagnostika a následná účelná opatření

Význam vlastní sebereflexe pracovníka

Číslo akreditace: A2023/0780-SP/PC/VP

K13 - Doprovázení v umírání a možnosti podpůrné komunikace s rodinou klienta

Doprovázení v umírání jako součást života i naší profese

Úvod do paliativní péče, léčby, medicíny

Stádia umírání a jejich specifika

Komunikace s umírajícím

Efektivní pomoc umírajícímu a nejbližším příbuzným

Duchovní stránky umírání

Příprava na důstojný odchod nebo boj se smrtí

Rozloučení, důležitost rituálu

Péče o pozůstalé

Vyrovnání se pracovníků s psychickou zátěží v péči o umírajícího

Číslo akreditace: A2023/0781-SP/PC/VP

K14 - Jak efektivně zvládat zátěžové situace v pracovním týmu

Úvod do tématu komunikace v zátěžových situacích

Způsoby komunikace, adaptivní a auditivní komunikace

Devalvace, Evalvace

Problémové a zátěžové situace

Jak předcházet problémovým a zátěžovým situacím – prevence

Správné řešení problémových a zátěžových situací

Techniky pro efektivní komunikaci

Praktický nácvik, modelové situace

Číslo akreditace: A2023/0782-SP/PC/VP

K15 - Práce s osobami s demencí a jak zvládat zvláštnosti v chování u lidí s demencí

Úvod do problematiky práce s klientem a zvláštnosti komunikace u lidí s demencí

Příznaky, projevy a stádia demencí

Zásady komunikace s osobami s demencí – práce s individualitou každého klienta

Reminiscence, Bazální stimulace

Preterapie a Kontaktní reflexe dle Proutyho jako nástroje komunikace

Krizové situace a jejich prevence

Případové hledání, řešení úspěšné komunikace s klientem s demencí v kolektivu

Zpracování návrhu metodiky konkrétní situace do standardu

Číslo akreditace: A2023/0669-SP/PC/VP

 K16 - Průběh a úspěšné zvládnutí adaptace seniora při nástupu do instituce

Úvod do tématu adaptace seniora na nové prostředí

Psychologické, fyziologické a sociální změny ve stáří

Prožívání změn ve stáří, adaptabilita

Rozhodnutí k nástupu do domova, příprava na nástup do zařízení

Práce s individualitou a jedinečností, lidské potřeby

První dny v novém prostředí seniora – adaptace

Role klíčového pracovníka – adaptační plán

Rizika maladaptace

Individuální plán pro nově příchozího seniora

Číslo akreditace: A2023/0065-SP/PC/VP

K17 - Práce s klientem seniorem – motivace a aktivizace

Úvod do problematiky stáří

Motivace a hodnoty v našem životě

Hodnoty ve stáří a práce s nimi

Zjišťování potřeby seniora vedoucí k vhodné aktivizaci

Správné vedení rozhovoru s klientem vedoucí ke zjištění potřeb

Vhodné aktivizační činnosti pro seniory - muzikoterapie, arteterapie, reminiscenční terapie, trénink paměti, canisterapie, vaření, kulturní klub aj.

Praktické ukázky aktivizačních činností

Vytváření individuálního aktivizačního plánu – dobré rady a nápady

Číslo akreditace: A2023/0668-SP/PC/VP

K18 – Úvod do poskytování paliativní péče v domovech pro seniory, specifika péče o umírající I.

Doprovázení v umírání jako součást života i naší profese

Úvod do paliativní péče, léčby, medicíny

Stádia umírání a jejich specifika

Komunikace s umírajícím

Efektivní pomoc umírajícímu a nejbližším příbuzným

Duchovní stránky umírání

Příprava na důstojný odchod nebo boj se smrtí

Rozloučení, důležitost rituálu

Péče o pozůstalé

Vyrovnání se pracovníků s psychickou zátěží v péči o umírajícího

Číslo akreditace: A2023/0667-SP/PC/VP

K19 - Poskytování paliativní péče v domovech pro seniory, specifika péče o umírající II.

Úvod do paliativní péčeAutobiografické údaje a jejich využití v péči

Individuální potřeby v průběhu péče

Bazální stimulace a její využití při péči o uživatele, praktický nácvik

Doteky jako způsob komunikace, polohování

Důležitost technického zázemí v paliativní péči

Podpora a péče o pečující

Psychohygiena pracovníků

Číslo akreditace: A2023/0671-SP/PC/VP

K20 Komunikace se seniorem v náročné situaci

Úvod do problematiky stáří

Vhodná komunikace jako základ kvalitní péče o seniory

Komunikace s rodinou uživatele služby

Hledání životního příběhu − Naslouchání, čas, znalost a pochopení

Techniky efektivního naslouchání

Empatie a emoční reakce

Konfliktní situace a jejich možnosti řešení

Co senioři rádi slyší, o čem hovoří

Modelové situace a praktický nácvik komunikačních dovedností

Číslo akreditace: akreditace v přípravě

K21 Reminiscence - práce se vzpomínkami nejen u seniora s demencí

Teoretická východiska práce se vzpomínkami

Role vzpomínek v lidském životě

Vzpomínání pomocí všech smyslů

Individuální práce se vzpomínkami

Vzpomínání ve skupině

Využití vzpomínek při práci s osobami se syndromem demence

Formy práce se vzpomínkami

Reminiscenční kufřík a další reminiscenční aktivity

Číslo akreditace: A2021/0805-SP/PC

K22 - Možnosti výživy seniorů a osob s demencí

Stravovací zvyklosti seniorů

Fyziologie výživy ve stáří a nemoci

Zvláštnosti a specifika výživy seniorů a lidí s demencí

Zpracování výživy, bazální metabolismus

Formy a metody nutriční péče a podpory

Rady, zajímavosti a inspirace z oblasti léčebné výživy

Podávání stravy při podávání stravy a její začlenění do individuálního plánu

Číslo akreditace: A2023/0784-SP/PC/VP

K23 - Klíčový pracovník jako hlavní aktér individuálního plánování

Osobnost klíčového pracovníka – povinnosti, kompetence

Dovednosti a osobnostní rysy klíčového pracovníka

Vztah klíčového pracovníka a uživatele sociální služby

Týmová práce a role jednotlivých členů týmu v práci s uživatelem služby

Týmová komunikace, předávání informací

Využití intervize a případových konferencích jako nástrojů k efektivnímu plánování

Číslo akreditace: A2021/0806-SP/PC

K24 - Komunikace s uživatelem sociálních služeb se specifickými potřebami

Úvod do vedení rozhovoru s uživateli sociální služeb se specifickými potřebami

Nezbytné zásady v komunikaci

Použití vhodných forem komunikace

Specifické vedení rozhovoru s uživateli se sníženou mírou soběstačnosti, uživateli s Alzheimerovou demencí a dalšími typy demence, imobilními uživateli, uživateli se závislostí na návykových látkách, uživateli s psychickým onemocněním a s komunikačními problémy

Praktický nácvik komunikačních dovedností, modelové rozhovory

Časté chyby a omyly v komunikaci

Číslo akreditace: A2021/0807-SP/PC

K25 - První pomoc uživatelům v sociálních službách

Úvod do problematiky první pomoci v pobytových zařízeních

Nejčastější rizikové situace u seniorů vedoucí k poskytnutí první pomoci

Komunikace pracovníka s tísňovou linkou

Polohování při první pomoci

Neodkladná resuscitace seniora

Zdravotní rizika u seniorů – pády, cévní mozková příhoda, náhlé vdechnutí cizího předmětu (jídla), poruchy trávicího traktu, astmatický záchvat a náhlé příhody spojené s cukrovkou

Praktický nácvik dovednostní, sebezkušenostní techniky

Číslo akreditace: A2022/0174-SP/PC

R1 - Kvalifikační kurz pro pracovníky v sociálních službách

Základní informace:

Rekvalifikační kurz "Pracovník v sociálních službách s přímou obslužnou péčí" je akreditován Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Kurz je určen zájemcům o práci v sociálních službách a je orientován především na získání profesních znalostí využitelných v praxi. Teoretická část je doplněna o interaktivní výuku a zahrnuje praktické otázky a situace, se kterými se účastníci mohou v praxi setkat.

Místo a termín konání: Bude upřesněn vždy po naplnění dostatečného počtu zájemců v regionu.

Cena kurzu: 8 999,-Kč, kurz je akreditovaný MPSV, může ho uhradit Úřad práce registrovaným uchazečům. Na požádání poradíme s vyplněním agendy: Zájem o zvolenou rekvalifikaci. V případě, že si kurz hradíte sami, jsme připraveni s Vámi jednat o možnostech platby a o slevě.

Číslo akreditace: A2023/0672-PK

M1 - Jak efektivně vést pracovní tým v sociálních službách aneb manažerem bez příkazů

Kurz pro ředitele a vedoucí pracovníky v sociálních a zdravotních službách

8 hod MPSV, cena kurzu M1 – 2 990,-Kč / 1 osoba

Role, pozice a kompetence vedoucího, Sebezkušenostní technika

Styly řízení vedoucího

Efektivní vedení porad a konzultací

Týmová spolupráce

Vedení týmu, Sebezkušenostní modelové situace

Komunikace s podřízenými, jejich typologie a role v týmu

Delegování, Time management

Problémové situace při vedení týmu, modelové situace

Číslo akreditace: A2023/0774-SP/PC/VP

Kurz M1 doporučujeme objednat, pokud si na následující otázky odpovíte kladně:

Chcete účinněji řídit čas na poradách a při organizaci vlastní práce?

Chcete zvýšit schopnost řídit lidi u pracovníků ve vedoucích pozicích?

Řešíte opakované problémy s motivací zaměstnanců?

Řešíte stálé konflikty a rozpory na pracovišti? Chcete rozvíjet pozitivní schopnosti Vašeho personálu?

Chcete naučit Vaše týmy lépe spolupracovat? Jsou Vaše týmy jen skupinami individualit?

Chcete, aby Vaši zaměstnanci lépe reprezentovali Vaše zařízení navenek?

 

Dále pro vás nabízíme projektové vzdělávání, které naleznete zde.

Nenašli jste kurz, který hledáte? Připravujeme také kurzy na míru.

Napište nám Vaše požadavky a potřeby a my ho pro Vás připravíme!

Témata lze upravit a přizpůsobit podle potřeby a praxe ve Vašem zařízení.

Kontakt: Martina Macháčková, Tel: 773 379 977, E-mail: asistentka@kvsakce.cz